Sunday 8 March 2009

o mica iesire pe apa





Stateam la servici si imi faceam planuri pe ce apa sa merg in aceasta sambata cu soare din plin ce pusese capat unei saptamani lungi cu ploi abundente.OK m-am hotarat ,aleg un pik parau plin de pastrav care anul trecut mi-a adus satisfactii si cativa pastravi destul de rasariti.E ora 12 ma uit la ceas...gata.Dau repede fuga la masina si fuga acasa ca ma asteapta o jumatate de zi de pescuit.Gonesc masina sa ajung cat mai repede sa imi iau echipamentul de pescuit ca duminica nu am "licenta"de pescuit(8 martie).Ajuns acasa(serviciul e la 5 min de casa)bag echipamentu in masina si fuga pe apa.Culmea paraul era inca tulbure si singura sansa a mea era frumosul Oglio in amonte unde nu era deloc tulbure ci putin de tot piscat.Dupa jumatate de ora apa era perfecta de pescuit si nimfele mele nu isi faceau treaba si din pacate nu faceau curiosi pestii.O ora am testat o gramada de nimfe,micronimfe si cateva stremere.Primul peste care l-am vazut sa ridicat la o efemera care plana deasupra unei dorne(cea cu casele deasupra) si gata bag uscate.Am legat o mica parasuta pe 18 si lansand in amonte la 10 m de peste.Dupa cateva lanseuri am un atac...gata am dat de lipani...din pacate era un clenut la 20 cm.Am luat din locul acela vreo 10 clenuti la 20 cm si tot incercam sa agat niste pastravi la kil care dadeau tarcoale sutelor de pestisori care erau in apropierea malului.Am bagat iar stremer dar nu erau foarte incantati de ele si am schimbat iar pe uscata vazand ca din cand in cand se ridicau dupa muste.Am reusit sa agat unu dar a rupt destul de usor firu de 0,08 facandu-ma sa pun un 0,12 pe capat.Am schimbat locul si musca puna-nd un F Fly(preferatele mele) si la 2 lanseuri am agatat un pastrav frumos(apropx zic eu 30 cm).Parca e mai bine acum,eramm asa de bucuros ca tot uscatele mele inving ma uit in malu opus si il vad pe fratele meu cum doboara un pastrav destul de rasarit la vobler.Asa mai merge incep si pestii sa fie mai activi dar din pacate ziua e pe terminate si trebuie sa ne intoarcem la masina.Cu toate ca anul asta am observat o mica schimbare in comportamentu lor si nu mai sunt asa de activi si receptivi la muste.Anul trectu pe vremea asta muscareau mai mult prindeai si pana la 20-3o de pesti intro dupa-amiaza.Nu stiu poate inca e prea devreme sau iarna a fost destul de friguroasa,cine stie......oricum vad ca vremea tine cu mine si intr-un final o sa apara iar prietenii mei lipanii.:))))


















































4 Comments:

At 9 March 2009 at 04:56 , Blogger salmo said...

ma uit la poza nr 8 si imi place extrem de mult cum imi ichipui ca este acolo. pentru unii poate o poza banala, pentru altzii o adevarata fotografie, pentru mine un colt de rai.
intotdeauna mi-0am inchipuit pescuitul legat de asezarile omenesti si casele de bun gust pe marginea apelor. ce-ti poti dori mai mult decat sa stai fix pe marginea unui rau cu ceva pesti, eventual care sa si muscareasca? nu mai poate conta serviciu istovitor si nici nervii pe care-i capeti prin aglomeratia orasului. ai raul in fata ta si zici ca parca nu-i adevarat ca este in fata ta, este langa tine, chiar si cand dormi.
frumos rau, imi inchipui. ma bucur ca ai pus foto ca sa vad si eu si sa se bucure si altzii. daca o sa mai ajung vreodata in italia si daca o sa pot sa ajung la pescuit sau macar sa ajung acolo sa vad, acolo vreau sa ajung, unde e poza aceasta.e mult prea deposebit cum arata locul cu casele pe malul raului, iar pe fundal, muntele din piatra. rufele puse la uscat si imi inchipui deja cum sunt oamenii locului. cum isi beau ei vinul facut in casa si cate si mai cate pot sa fie deosebite intr-un loc deosebit cu oameni deosebiti. sunt convins ca oamenii din acea zona sunt buni si primitori si sunt convins ca isi pastreaza traditiile, cat de putine ar fi, ceea ce nu facem noi. cu straduta deasupra apei, prin fata pensiunilor si micile parabolice ce ne fac legatura cu lumea. interesant si mai ales rar ma uit la poze siu nici nu mai citesc textul, nu vreau sa-mi distrug cu nimik imaginea creiata. las textul pentru mai tarziu, stiu ca este ceva frumos, pentru ca stiu ca este facut de un pasionat. se vede asta din placerea cu care el ne expune si noua o particica din bucuria lui. foarte frumos. cine stie, poate voi ajunge si eu vreodata acolo, poate chiar sa pescuiesc. dar cel mai important este ca jumatate din acest drum l-am facut atunci cand ai pus fotografia. asa pot sa vad ca exista asa ceva pe lume.

 
At 9 March 2009 at 10:26 , Blogger Daniel Pandia Photographer said...

ma bucur mult ca iti place!din fericire italienii stiu sa aprecieze aceste frumuseti ale naturii si profita din plin de ele.DA in un rau de vis si daca vrei vreodata sa vii prin zona eu iti pot fi gazda si un bun ghid.;)

 
At 9 March 2009 at 16:46 , Blogger sebastian said...

acuma cat de bun ghid esti om vedea noi dupa ce ajungem p-acolo:) stii ca un ghid bun nu prinde niciodata un peste mai mare decat clientul:P.

 
At 10 March 2009 at 09:43 , Blogger Daniel Pandia Photographer said...

ramane de vayut cand veniti in zona.important ca e ca sunt gratisss......cat despre pesti normal ca vi-l lasa voua sa il prinde-ti pe cel mare ;) :P

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home